دوره های بدون روند واضح بهترین زمان برای استفاده از نوسان سازها است
نوشته شده توسط : Mihayloo

طیف گسترده ای از ابزارها و صدها نمودار موجود همان چیزی است که TradingView را به محبوب ترین ارائه دهنده نمودار در بازار تبدیل کرده است. جدا از شاخص های روند ، نمای تجارت همچنین چندین نوسان ساز را ارائه می دهد - ابزارهای تحلیل فنی که در صورت عدم وجود روند مشخص ، به شرایط فراگیر و بیش از حد نشان می دهد.

نوسان سازها معمولاً در قسمت پایین نمودار در یک پنجره جداگانه نمایش داده می شوند و از مجموعه ای از مقادیر تشکیل می شوند که در یک محدوده تنظیم نوسان می کنند. در مقاله قبلی ، ما قبلاً محبوب ترین شاخص های مناطق بیش از حد و بیش از حد را مورد بررسی قرار داده ایم: RSI ، تصادفی ، نوسان ساز چایکین و غیره. امروز ، ما به ابزارهای کمتر شناخته شده نگاه خواهیم کرد.

نوسان سازها چندین مزیت غیرقابل انکار دارند: آنها سیگنال های اولیه را ارائه می دهند ، به راحتی قابل خواندن هستند و انعطاف پذیر هستند. از طرف دیگر ، در حین انتقال به یک روند ، نوسان سازها سیگنال های کاذب زیادی را می دهند ، بنابراین توصیه می کنیم از آنها با نشانگرهای روند مانند ATR (میانگین محدوده واقعی) استفاده کنید که به شما امکان می دهد نوسانات بازار را ردیابی کنید.

شاخص قدرت نسبی - RVGI

شاخص نسبی قدرت (RVGI) بر اساس تمایل قیمت دارایی به بسته شدن بالاتر از آنچه در دوره های صعودی باز می شود و برعکس در دوره های نزولی است. RVGI قدرت یک روند فعلی را اندازه گیری می کند و پیش بینی می کند که آیا این دوام خواهد داشت.

RVGI شامل دو خط ، قرمز و سبز است. موقعیت نسبی آنها به قیمت رو به رشد (اگر خط سبز از خط قرمز عبور کند) یا قیمت در حال سقوط (اگر خط قرمز از خط سبز عبور کند) نشان می دهد. خطوط موازی نشان می دهد که روند فعلی ادامه خواهد یافت. متقاطع به یک فرصت بالقوه سودآور اشاره دارد:

- خط سبز از بالای خط قرمز عبور می کند - خرید

- خط قرمز از بالای خط سبز عبور می کند - بفروشید

این شاخص همچنین دارای یک خط مرجع صفر است و یک متقاطع بالاتر از این خط سیگنال برای خرید است ، در حالی که یک متقاطع زیر خط صفر سیگنال برای فروش است (دقیقاً مانند MACD). اغلب ، معامله گران از RVGI به عنوان فیلتر استفاده می کنند و فقط هنگام نوسان ساز بالاتر از خط مرجع ، سفارشات خرید را قرار می دهند.

مقدار دوره پیش فرض 10 برای استفاده با نمودار ساعتی بهترین برای استفاده در نظر گرفته می شود ، در حالی که برای دوره های معاملاتی کوتاه تر ، باید مقدار آن کاهش یابد. با این حال ، بسته به دارایی و اهداف (معاملات فیلتر یا جستجوی نقاط ورود) ، مقدار بهینه دوره شاخص می تواند متفاوت باشد.

RVGI وقتی با میانگین حرکت ساده (SMA) جفت می شود ، فوق العاده خوب کار می کند ، که به جهت روند اشاره دارد ، در حالی که RVGI به یافتن بهترین امتیاز برای افتتاح و بسته شدن معاملات کمک می کند.

نوسان ساز حجم کلینگر

نوسان ساز حجم کلینگر (KVO) نسبت به نوسانات قیمت کوتاه مدت بسیار حساس است ، اما در عین حال ، بازتاب جریان پول بلند مدت در داخل و خارج از بازار بسیار خوب است. نوسان ساز مبتنی بر محدوده قیمت است که به عنوان معیار حرکت بازار و همچنین بر حجم عمل می کند ، که نشان دهنده نیروی پشت جنبش است. KVO سیگنال های بسیار قابل اعتماد را در جهت روند فعلی ایجاد می کند ، اما در برابر روند بسیار مؤثر است.

قویترین سیگنال واگرایی بین قله های جدید یا فرورفتگی در قیمت ، به ویژه در مناطق بیش از حد و بیش از حد است. در حین صعود ، باید وقتی KVO به طور غیرمعمول کم می شود (زیر صفر) خریداری کند و سپس شروع به بالا رفتن کند و از خط ماشه خود عبور کند. برعکس ، وقتی معکوس صحیح است باید بفروشد.

نوسان ساز عالی توسط بیل ویلیامز

نوسان ساز که توسط بیل ویلیامز ساخته شده است به طور مشابه با MACD شناخته شده جهانی به جز یک چیز کار می کند - به جای بسته شدن قیمت از مقادیر متوسط استفاده می کند. AO به عنوان یک هیستوگرام نمایش داده می شود که تفاوت بین دو میانگین متحرک با دوره 5 و 34 را نشان می دهد. میله های سبز نشانگر روند صعودی است ، در حالی که قرمزها به یک روند نزولی اشاره می کنند.

AO می تواند چندین سیگنال خرید ایجاد کند:

- متقاطع - هیستوگرام از خط صفر عبور می کند

- Saucer - هیستوگرام بالاتر از خط صفر است ، رنگ آن از قرمز به سبز تغییر می کند و یک فرورفتگی (یا بشقاب) شکل می گیرد

- قله های دوقلوی - حداقل محلی دوم در هیستوگرام بالاتر از نمونه قبلی است و یک خط مقاومت را تشکیل می دهد. فرورفتگی باید بالاتر از خط صفر باشد

در تنظیمات معکوس ، سیگنال های فروش تولید می شوند.

نوسان ساز قیمت

نوسان ساز قیمت (DPO) یک شاخص غیرمعمول است که روند قیمت را از بین می برد. به گفته نویسنده آن ، این امر به معامله گران این امکان را می دهد تا مناطق فراتر از حد و بیش از حد را با کارآمدتر شناسایی کنند. این شاخص چرخه های کوتاه مدت را تجزیه و تحلیل می کند ، بنابراین مقدار دوره آن نباید بالاتر از 21 باشد.

تنظیمات زیر باید سیگنالی برای خرید در نظر گرفته شود:

- نوسان ساز از بالای خط صفر عبور می کند (به خصوص اگر حرکت همزمان با افزایش قیمت اتفاق بیفتد)

- این شاخص وارد یک منطقه فراز و نشیب می شود (هیچ مقادیر جهانی برای تعیین شرایط بیش از حد و بیش از حد وجود ندارد. برای تعیین این مقادیر ، توصیه می شود مقادیر متوسط چندین حداقل و حداکثر اخیر را پیدا کنید)

DPO کار خوبی را نشان می دهد که حرکات قیمت را نشان می دهد ، و این یک ابزار خوب برای گرفتن اصلاحات و عقب نشینی های کوچک است ، اما توصیه نمی شود که یک استراتژی معاملاتی را بر اساس این شاخص به تنهایی بسازید.

شایان ذکر است که هیچ نوسان ساز کاملی در بازار وجود ندارد. بنابراین ، بررسی صحت سیگنال های آنها با استفاده از سایر ابزارها و همچنین استفاده از سفارشات متوقف کردن ضروری است. این مقاله فقط برای اهداف اطلاعاتی ارائه شده است و باید برای خرید یا فروش هر دارایی در نظر گرفته شود.

داستان اصلی در وبلاگ رسمی تبادل Xena منتشر شد

تبادل Xena را دنبال کنید:

به یاد داشته باشید که ارزهای رمزنگاری شده با خطرات قابل توجهی همراه است. ممکن است ضررهای قابل توجهی متحمل شوید و ممکن است به طور بالقوه بیش از آنچه سرمایه گذاری کرده اید از دست بدهند. اگر خطرات ناشی از آن برای شما مشخص نیست ، لطفاً برای مشاوره مستقل با یک متخصص خارجی مشورت کنید.

تمام شاخص ها ، مطالعات و سیگنال های معاملاتی ارائه شده بر روی این سیستم عامل بر اساس تجزیه و تحلیل فنی است و الگوریتم های از پیش تعریف شده ای هستند که از تاریخ قیمت ها ، وضعیت کتاب سفارش و سایر داده ها به عنوان ورودی استفاده می کنند. این ابزارها فقط به همراه تجزیه و تحلیل کامل بازار مورد استفاده قرار می گیرند. هیچ ابزاری نمی تواند سود آینده را تضمین کند یا حرکت بازارها را با دقت مطلق پیش بینی کند.





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: